UN MES MUY ESPECIAL

6 mei 2016 - Tenerife, Spanje

Hola chico's y chica's !

We zijn alweer dik een maand verder en ondertussen mag ik mezelf al 3 maand een Tenerifenaar noemen. De tijd vliegt ! Vooral april is voorbij gevlogen met alle leuke dingen die er voor me stonden.

MI CUMPLEAÑOS

Zoals de meesten van jullie al weten ben ik nog echt een kindje wat mijn verjaardag betreft. 3 weken van te voren was ik dan ook al helemaal de dag aan het plannen en ik was al enthousiast. En zoals elk jaar weer, de 13e was ik al helemaal wild om wat er de volgende dag komen zou. (Ik ben bang dat ik dit kinderachtige gedrag ook nog zal houden tot ik in het bejaardentehuis zit)

De avond er voor kwam Pleun gezellig bij mij om nacho's te eten, mijn traktatie te maken en te logeren (ik wou absoluut niet alleen wakker worden en mezelf een fijne verjaardag wensen, daarnaast moest ik mn wildheid toch ook met iemand delen). Voor mijn traktatie op werk had ik bedacht om een lekkere arretjescake te maken volgens oma's recept ! Het is typisch Nederlands, van chocola en zo vet als maar kan; perfect voor de Spanjaarden. Met traktaties van anderen had ik al snel door dat Spanjaarden erg van zoetigheid en vetheid houden. Toen we het slagveld in de keuken (chocola everywhere) hadden opgeruimd ben ik als zenuwpeesje in bed gaan liggen met in mn hoofd dat er na deze nacht een aantal geweldige dagen zouden komen !

's Ochtends werd ik wakker van gerommel in de keuken en oh ik mocht absoluut nog niet uit mijn bed komen. Gelukkig was mijn mobiel overspoeld met berichten en had ik een aantal kaarten in de kast liggen die mijn lieve vriendinnetjes hadden gestuurd waar ik wel eventjes zoet mee was. Toen ik Elsbeth's kaart las en de vraag zag of ik in november met haar naar Kensington wilde kon ik mijn wildheid niet meer inhouden en schreeuwde ik JA JA JAAA ! alsof Els mijn antwoord zou kunnen horen. Uiteindelijk kreeg ik toestemming om uit bed te komen en hadden Pleun en Sofia een lekker ontbijtje klaar gezet en versierd. Oh wat heerlijk dat kinderlijke blijheidsgevoel. Ik voelde me erg speciaal, al helemaal toen ze hun handen en ons appartement voor mij wilde riskeren. In plaats van een taart hadden ze mini donuts met sissers er op, die niet helemaal mee wilde werken..

De werkdag vloog voorbij en 's avonds stond er tapas op de planning ! Samen met Pleun, Sofia, Anki, Nerea, Iza & Lisa hebben we op de boulevard lekker tapas gegeten en wijntjes gedronken.Toen ik na een sigaretje naar binnen werd geroepen was ik een beetje gepikeerd dat er een paar al een toetje hadden besteld, ik wou ook ! Maar mijn vragen werden niet echt beantwoord door ze tot in een keer het licht uit ging. De werknemers kwamen er aan geparadeerd met 2 toetjes in de handen en ik werd in het Spaans toegezongen. De sneaky bastards. Ondanks dat ik mn verjaardag niet kon vieren met diegene waar ik het liefst mee ben, was het een hele speciale dag ! Het gevoel wat ik normaal aan het eind van mn verjaardag heb was nu niet aanwezig want ik had alweer iets nieuws om wild over te zijn ! De volgende dag zou ik mijn lieve papa, mama, Manon & Edwin weer zien AAAAAH

REUNIDO, FINALMENTE !

Ik dacht dat ik de dag ervoor al wild was, maar dit sloeg alles. Ik kon niet meer wachten om ze te zien ! Na stage ben ik met de bus naar het vliegveld gaan, waar ik dik anderhalf uur te vroeg was. Ik wist niet meer hoe ik het had zitten.. ik ben het vliegveldje wel 5x over gebanjerd om mezelf maar een beetje af te leiden. En toen, eindelijk, kon ik ze weer zien ! Helaas nog wel achter een raam, dus moest ik mezelf nog maar weer even in bedwang houden.. dat was alleen niet te doen want bij het zien van papa's kale plekje op z'n hoofd kreeg ik de tranen al in mijn ogen. Uiteindelijk kon ik ze dan weer zien, horen en vooral; aanraken ! 2.5 maand waren voorbij en al die knuffels moesten ingehaald worden.

Oh de week was zo fijn ! Wat wen je er snel weer aan om weer lekker samen te zijn. Daarnaast ging ik het eiland ook anders zien want voor mij voelde het ook net alsof ik op vakantie was, wat ook weer heel verraderlijk was aangezien het voelde dat ik aan het eind van de week gewoon met ze mee terug naar huis zou gaan. Met z'n 5en in de auto, vakantieliedjes op en het eiland over toeren ! Samen hebben we El Teide bezocht en het nationaal park is zo bijzonder. Het lijkt net alsof je op Mars bent ! Als echte avonturiers beklommen we heuvels, toen Manon en ik naar beneden wilden zagen we pas hoe steil het eigenlijk was.. als 2 berggeitjes gingen we hand in hand naar beneden wat weer voor veel lachbuien zorgde. Daarnaast zijn we naar de hoofdstad Santa Cruz geweest, Puerto de la Cruz, Los Gigantes en naar het eiland La Gomera. Ik heb genoten van elk moment, lekker lachen, knuffelen en samen nieuwe dingen bezoeken.

Natuurlijk ging de week alleen veels te snel voorbij.. en opnieuw moest er afscheid worden genomen. Oh wat haat ik dat. Hoe mooi het hier ook is, op dat moment wou ik er zo graag bij in de auto springen ! Helaas kan dat niet zo maar en zijn we ondertussen al weer 2 weken verder. De eerste week alleen was verschrikkelijk, maar wanneer je eenmaal weer in het ritme zit gaat het ook weer goed! De foto's vertellen onze week verder en voor diegene die meer details wil horen.. houd vol want over 2.5 week kan ik ze in het echt vertellen ! Eind mei zal ik het mooie Dinxperlo maar weer eens opzoeken voor een paar dagen, waar ik erg naar uitkijk !

Nou, beste mensen dit was mijn verhaal voor vandaag ! Dankjulliewel voor het lezen en ik houd jullie op de hoogte !

Dikke knuffel

1. Erik & Karin:
    15 mei 2016
    Naomi leuk verhaal en foto's weer. Druk met werken? Lukt het maken van de schoolopdrachten een beetje? Best druk of niet! Knuffels van ons.