"ORDINARY" LIFE HAS BEGUN

21 februari 2016 - Tenerife, Spanje

Buenas tardes chico's y chica's !

Hier mijn derde reisverslag vanuit Tenerife ! Aangezien het "gewone" leventje hier echt is begonnen ga ik het dit keer anders aanpakken. Vandaag en morgen heb ik eindelijk weer vrije dagen na 10 dagen achter elkaar gewerkt te hebben. Ik merk dat ik in een sleur kom te zitten nu werk eenmaal echt begonnen is. Al is het natuurlijk wel heel anders dan in Nederland. Maar ik heb ook nog wel leuke dingen gedaan natuurlijk, al geniet ik van de tijd die ik alleen op de kamer kan doorbrengen met een boek of een serie na een dag gewerkt te hebben. Het weer is de afgelopen week ook niet geweldig geweest, het heeft een aantal dagen erg hard gewaaid en geregend (jaja, geef maar toe daar genieten jullie van).
Ook zijn we ondertussen al 5 keer verhuisd van kamer aangezien het hotel een aantal keren volgeboekt was. Nu zit ik op een grote kamer samen met 3 andere Nederlandse meisjes !

Dia quince

Valentijnsdag ! Na een dag gewerkt te hebben ben ik samen met Sofia naar San Juan gegaan om daar te gaan uiteten. Aangezien beide vriendjes thuis zitten gingen we samen maar op date. Bij een restaurantje aan zee hebben we lekker pizza gegeten en een kan sangría gedronken !
Wel heb ik op deze dag natuurlijk even aan Edwin laten weten dat ik aan hem dacht ! Ik denk dat Greetz een van de websites is die ik het meest ga gebruiken deze maanden om de mensen thuis te laten weten dat ik op belangrijke dagen aan ze denk !

Dia dieciseite

Na weer een dag werk zijn we met een groep stagiaires de hotel kantine ontvlucht en zijn we lekker wat wezen eten in San Juan. Oh wat is het fijn om weer eens wat anders te kunnen eten dan al het standaard eten in de kantine wat bijna elke dag weer hetzelfde is. Het is heel ideaal dat we hier gratis kunnen ontbijten, lunchen en avondeten maar het komt me nu zo langzamerhand de neus uit haha. Ik kan niet wachten om zelf te gaan koken in ons appartement !

Camarera de pisos

Op werk gaat het goed ! Vanaf vorige week donderdag t/m afgelopen maandag heb ik samen met mijn schoonmaak vrouwtje nog gewoon kamers schoon gemaakt. Ik vond het leuk om extra dingetjes te kunnen doen voor de gasten om ze wat extra aandacht te geven. Op Valentijnsdag heeft mijn vrouwtje voor elke kamer die wij hadden twee mooie zwanen gemaakt van handdoeken (kunst!) en voor een klein jongetje een koe van handdoeken. Dit is niet alleen leuk voor de gast maar ook voor ons omdat er de volgende dag fooi voor ons lag ghehe!
Dinsdag zou mijn laatste dag schoonmaken zijn voordat ik mijn dagen vrij zou hebben, alleen kwamen ze die dag er mee dat zij wel een ander taakje voor mij hadden liggen. Die ochtend heb ik dus snel mijn andere uniform gepast (Supervisor uniform) en werd ik achter een computer geplaatst om instructies voor stagiaires vanuit het Spaans naar het Engels te vertalen. Ook vroegen ze of ik t/m zaterdag door zou kunnen werken en ik vond het wel prima omdat ik dacht dat ik mezelf hier even van een goeie kant kon laten zien. De rest van de dagen had ik dus achter de computer doorgebracht om al die teksten te vertalen en ik vond het leuk werk om te doen ! Tijdens het werk mocht ik muziek luisteren, koffie pakken wanneer ik er zin in had en ik leerde nieuwe Spaanse woorden erbij - ik zeg dikke prima! De jongen met wie ik mee liep deze dagen kon gelukkig een beetje Engels waardoor ik tenminste kon begrijpen wat er precies van me verwacht werd. Al liep dit af en toe nog wel eens stroef haha. Je hoeft hier maar één klein woordje te zeggen wat ze niet begrijpen en ze zijn helemaal van het padje af. 'Do you have any pencils for me?' - 'Any ? Any ? Huh any ?' - het punt waar het echt om gaat dat ontgaat ze dan, weer iets waar ik stiekem wel om kan lachen. Maar waarschijnlijk lachen zij mij uit om mijn pogingen tot Spaans te spreken..

Ook heb ik de werksituatie hier nog even goed bestudeerd en wat een verschil is dat hier met Nederland zeg. Ik vind het eigenlijk wel lachwekkend hoe het hier gaat. Wanneer je 's ochtends aankomt zijn alle housekeeping vrouwtjes druk aan het praten, lachen en aan elkaar aan het friemelen. Het lijkt net een heyena hol waar je in stapt zo luidruchtig dat het is met al dat overdreven harde gelach. Als iemand net aankomt krijgen ze een dikke knuffel en een dikke kus op de wang gedrukt. Heel apart haha, hoe ik mij gedraag tegen mijn ouders/vriendinnen/vriend doen hun hier tegen de collega's.
Mijn lengte blijft ook nog steeds erg interessant op dit miniatuur-mensjes-eiland. Wanneer Pleun (een andere stagiair uit Nederland die zelfs nog iets langer is dan ik) en ik naast elkaar staan voel je gewoon dat iedereen je aan zit te gapen. En wanneer ik achter het bureau zat om de teksten te vertalen zaten mijn benen onder het bureau gedrukt, waar blijkbaar niet veel mensen hier last van hebben omdat de onderkant van het bureau een dikke lading stof op mijn broek achterliet.
Oke nu zit ik ze eigenlijk allemaal een beetje te begekken, maar iedereen is hier echt heel erg aardig.

Ik denk dat dit zo'n beetje mijn verslag voor deze week is. Volgende maand wil ik eigenlijk graag echt wat meer van het eiland gaan zien wanneer ik mijn vrije dagen heb. Ook zijn we nog bezig met de appartementen jacht en ga ik morgen naar San Juan om een aantal appartementen te gaan bekijken. De tijd dringt dus het wordt tijd dat we een eigen huisje krijgen !
Ook ben ik zo dankbaar dat er Skype is, ik vind het zo fijn om elke week iedereen weer even te kunnen zien en bij te praten. Papa, mama, Manon & Edwin komen als het goed is mij in april bezoeken, de dag na mijn verjaardag. Al is het hier zo mooi en heb ik het naar mijn zin, ik tel de dagen af ! (nog 54 nachtjes slapen).

Nou bedankt voor het lezen allemaal en neem ook een kijkje bij de foto's! Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen (:

Dikke knuffel !

1. Jeanine:
    21 februari 2016
    Super leuk iedere keer jouw verhalen Nomi! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er lekker van en niet die arme mensen begekken he! Haha! Tot snel
  2. Jeanette Westendorp:
    21 februari 2016
    Wat een mooi verhaal weer!
  3. Marjanne:
    10 maart 2016
    Naomi, weer genoten van je belevenissen!
    veel plezier en geniet!
  4. Oma Lala:
    11 maart 2016
    Hoi Naomi.

Mooi verslag. Wachten weer op de volgende keer.
    Alle goeds en liefs.

Van oma lala. En Bram. Doei.