TIME IS FLYING !

17 juni 2016 - Tenerife, Spanje

Buenos dias chico's y chica's !

Na een maand is het toch echt weer tijd voor een nieuwe blog. En eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen aangezien de tijd voorbij is gevlogen ! Deze maand heb ik veel leuke dingen gedaan dus ik heb een hoop te vertellen.

Eind mei hebben Renate en Leon mij voor een weekendje bezocht en wat was het leuk ! Zij lopen allebei stage in een hotel in Puerto de la Cruz, een paar uurtjes met de bus bij mij vandaan. Vanaf februari hebben we het er al over gehad om een keertje te meeten, maar je weet hoe zoiets gaat: daar komt niks van terecht. Totdat het bleek dat we alle drie dat weekend vrij waren ! Dus op vrijdag stond ik ze op te wachten bij de bushalte in mijn prachtige woonplaatsje. Die avond hebben we heerlijk tapas gegeten met een paar andere stagiaires en veel gelachen. Zaterdag moest ik helaas over dag werken maar 's avonds zijn we samen met Pleun en Nemo (zijn naam is te moeilijk en hij is er akkoord mee gegaan dat ik hem zo noem) naar een Beach Club in Las Americas gegaan. Na eerst gezellig drankjes te hebben gedaan, 50 keer van outfit te zijn gewisseld en Nederlandse liedjes hebben mee gebleerd zijn we in de auto gestapt van onze bob Nemo. Op de strip hebben we nog een paar drankjes achter over gegooid en ik denk dat ik daar ook al wel de hele avond had kunnen zitten. Oh wat vermakelijk al die dronken mensen en mensen die verkleed zijn voor een vrijgezellen feest. Uiteindelijk zijn we naar Papagayo gegaan waar we uren lang op de dansvloer hebben gestaan. De dansvloer is in de buitenlucht wat mij wel een aantal keren afleidde want wat was de maan mooooi ! Na een leuke avond zijn we naar mijn appartementje terug gekeerd en na een lichtelijk autistische aanval lag ik dan eindelijk in bed. Half 7 is geen tijd van slapen gaan maar van opstaan !    De dag er na was het heerlijk weer dus zijn we met z'n drietjes op het strand gaan liggen en veel gepraat, want ja er moesten 4 maanden bijgepraat worden ! En hoe kun je als drie Nederlanders zo'n dag het best afsluiten ? Juist, op het Hollandse terras met frikandel speciaal, kroketten en kaassoufflés ! Het was een top weekend en wat hebben we veel gelachen !

Na twee dagen werken zat ik op het vliegveld ! Oh wat keek ik er naar uit om weer heerlijk een paar daagjes thuis te zijn waar alles vertrouwd is. En na een paar uur vliegen was ik dan na 4 maand weer herenigd met mijn huisje. Wat een fijne dagen waren dat weer thuis en bijzonder hoe snel alles weer vertrouwd aanvoelt. Je went er zo snel aan ! De reden waarom ik thuis kwam was omdat papa & mama allebei 50 worden dit jaar en dat natuurlijk groots gevierd moet worden. Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken dat het een hele bijzondere, gezellige en leuke avond was ! Na iedereen weer even gezien te hebben en eindelijk weer in mijn eigen bedje te hebben geslapen wist ik dat ik me hier ook niet te snel aan moest hechten. Want het avontuur zit er nog niet op ! Dus op maandag werd ik door papa en Manon weer afgezet op het vliegveld om af te maken waar ik aan begonnen ben ! Afgezet in Amsterdam en door vriendinnetje Pleun opgepikt in Tenerife. Maar ook dat wende allemaal al weer zo snel.

Sinds het moment dat ik hier weer terug was merkte ik meteen dat de zomer hier ook echt begint. Nou is het vanaf februari al mooi weer, maar de temperaturen lopen op en na werk is het nog zo'n lekker weer dat je nog even op het strand kan liggen ! Heerlijk. Werk was sinds mijn terugkomst ook erg interessant. Begin juni zijn er op 3 dagen ongeveer 400 check-ins geweest. Een Russisch bedrijf had het hele hotel volgeboekt en dat hebben we geweten ook. Eén dag heb ik moeten helpen schoonmaken en de andere supervisen. Maar wat een rennen en vliegen, en met dit weer: zweten ! Maar we hebben alle dagen overleefd, dat gevierd met champagne en de Rusjes zijn weer naar huis (inclusief wekkers, koffiezet apparaten en strijkijzers van het hotel.. gekke mensen).

Maar na een dag rennen mocht ik de dag er na eerder naar huis ! Dus zijn Pleun en ik in het busje gestapt naar Los Gigantes om daar lekker te gaan zwemmen. Oh wat keek ik uit om weer eens te zwemmen in een zwembad, no offense zee. Dus hoppa, duikbrilletje op en gaan ! Daar hebben we de hele middag gelegen op onze bedjes met uitzicht op de zee ! Na uiteindelijk zo'n beetje het zwembad uit te zijn gekeken door de badmeester (17.40 uur en 18.00 uur zou het sluiten, beetje overdreven chico) hebben we nog een aantal winkeltjes bezocht ! Uiteindelijk hebben we een Amerikaans restaurantje gevonden wat bij een hotel hoorde met een prachtig uitzicht. Iedereen zag er opgetut uit om lekker van een dinertje te genieten en daar zaten wij als naakte molratten die net uit het zwembad waren gerold tussen. Maar dat mocht de pret niet drukken, vooral toen de hoofdact van de avond ging optreden ! Twee meisjes die ABBA gingen coveren. Nou, met mama die jaaaren fan is geweest (en stiekem denk ik nog) en papa die ons goed heeft opgevoed door ons van jongs af aan naar oude muziek te laten luisteren werd ook ik hysterisch blij van de liedjes. Dus lekker met de armpjes zwaaien, meezingen terwijl ik nog snel mn hamburger probeer weg te krijgen en proberen te doen alsof we niet worden aangestaard. Het was een erg geslaagde middag !

Toen ik de dag erna op werk kwam werd ik uitgenodigd om 's avonds wat mee te gaan eten met het hele supervise team. Nou dat leek me wel wat, maar alleen als Pleunis ook mee mocht zodat ik verzekerd was op communicatie die avond. Aangezien Pleun ook 4 maand daar heeft gewerkt was dat geen probleem. Dus 's avonds werden we opgepikt door Juan en gingen we op weg naar Chirche. Daar lag een erg leuk restaurantje in de bergen met een prachtig uitzicht. Op een gegeven moment kon je zelfs El Hierro, La Gomera én La Palma zien liggen ! Hier hebben we met het hele team tapas gegeten en drankjes gedaan. Wat was het leuk om iedereen eens buiten werk te zien in een ander sfeertje. En ik zei het al vanaf het begin; maar wat zijn die Spanjaarden toch gekke mensen haha. Na het restaurant 2 uur langer open te hebben gelaten zijn we toch maar naar een ander barretje gegaan. Daar hebben we nog een paar drankjes achter over getikt, gelachen en de verjaardag van de assistent manager gevierd; cumpleaños feliiiiz.

Toen ik de dag daarna wakker werd was ik helemaal wild. Dit was de dag dat ik iets zou doen wat ik me vanaf dag 1 al had voorgenomen. Toen ik in januari hier aankwam en ik in de taxi naar het hotel werd gebracht zag ik boven de bergen meerdere paragliders. En op dat moment zei ik tegen mezelf; als ik dit avontuur compleet wil maken moet ik dat doen ! Dus ik die ochtend een mannetje gebeld met de vraag of er die dag toevallig nog een plaatsje voor 2 was om te gaan tandemgliden. En dat was er ! Dus na een ochtendje op de markt in San Juan te hebben door gebracht zijn Pleun en ik met de bus naar Adeje gegaan. Daar hebben nog een ijsje gegeten en ja je raad het al; winkeltjes bezocht. Tegen 6 uur werden we opgepikt door meneer de Italiaan die ons naar de plek zou brengen waar het zou gaan gebeuren ! Op dit moment kwamen de zenuw kriebels toch wel een beetje binnen en zoals ik dan vaak doe; een grote bek hebben, veel praten en denken dat ik erg grappig ben. Na onze safari rit (hobbel hobbel) waren we dan eindelijk bij de berg aangekomen waar het zou gebeuren. En toen ging alles eigenlijk heel erg snel.. De parachutes werden uitgelegd en kregen we de helmpjes op gedrukt ("Oh yes ik heb een rode die past goed bij mijn outfit!""Oh hey jij hebt een zwarte die past goed bij jou jumpsuit! Wat toevallig!"). Ik was erg blij toen meneer de Italiaan zei dat ik met hem ging aangezien hij al 30 jaar bijna elke dag gaat vliegen, dus ik voelde me op dat moment zeker van mn zaak. Pleun zou eerst gaan vliegen en na 2 keer de poging om te gaan maar de wind niet goed was vond ik het niet heel grappig meer. Sta je een beetje de afgrond in te staren terwijl Pleun 2 keer op de rem moet trappen tijdens het rennen. Maar toen uiteindelijk vlogen ze weg en toen begon het voor mij ook al snel: "walk walk walk! don't stop. run run run! don't sit. keep running!" En plops daar hing ik dan in de lucht. Ik viel zo in het tuigje en hoopte op dat moment dat het niet de hele weg zo zou gaan want dan zou ik mn benen onderweg verliezen door het geknel. Maar gelukkig kon ik al snel zitten en toen was het gewoon adembenemend genieten. Vliegen als een vogel. En een droge mond krijgen van de hele tijd die stomme grijns op mn gezicht. We zouden landen op het strand en meneertje de Italiaan wou graag duidelijk zijn hoe het zou gaan en wat ik moest doen. Maar door 10 keer "it will be a speed landing to the ground" te zeggen werd ik alleen maar kriegelig. Ja ja ik moet "gewoon" gaan staan, voor hem is dat gewoon maar ik zag mezelf al meters met mn kont over de grond schrapen. Toen hij de extra adrenaline toevoegde door halve loopings te maken kwamen we al snel bij de grond en PLOEP ik stond ! Op dat moment schreeuwde ik dat ook trots. Niet veel later kwam Pleun er aan gezoefd en die maakte wel een mooie kont schraap wat erg vermakelijk was om naar te kijken. Toen kregen we weer een blijheids aanval en zoals papa en mama zeggen wat dan doe: ik was aan het kwispelen als een hondje. Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan en van de foto's en filmpjes zal ik nog lang kunnen genieten !

Maar volgens mij heb ik zojuist mijn langste blog ooit getypt. En ben ik er ook het langst mee bezig geweest aangezien de laptop niet mee wilde werken + twee stress/irritatie sigaretten. Maar ik denk dat ik alles zo'n beetje heb verteld wat ik graag wilde vertellen ! De tijd vliegt voorbij en ik probeer de dingen die ik nog graag wil doen te doen. Ik hoef nog maar 12 dagen stage te lopen. En over twee weekjes komt papa mij alweer lekker bezoeken voor een laatste weekje 'vakantie'. Er staan me nog leuke dingen te wachten !

Bedankt allemaal weer voor het lezen. Als jullie het tot hier hebben volgehouden haha. Neem vooral ook even een kijkje bij de foto's !

Dikke knuffel,

Naomi

1. Marjanne:
    17 juni 2016
    wat een avonturen!! mooi verslag en super foto's,
    gaaf Naomi wat je allemaal meemaakt, nog een fijne tijd, geniet ervan, groetjes van Marco,Marjanne, Bram en Jelle
  2. Oma Lala:
    25 juni 2016
    Hoi Naomi, Ik heb genoten van je mooie verslag! We hebben afgelopen zondag een fantastische dag gehad met papa en mama en Oma Lies! In de nieuwe auto nog wel! Die is tevens goedgekeurd.
    Geweldig dat papa n weekje bij je komt, hartstikke fijn en geniet er samen van!
    Als je thuiskomt dan drinken we er eentje op.XXX